Branża BIO rośnie w siłę

www.targi.lodz.pl www.targi.lodz.pl

Bieżąca edycja IX Międzynarodowych Targów Żywności Ekologicznej i Naturalnej NATURA FOOD oraz V Targów Ekologicznego Stylu Życia beECO okazała się rekordową pod względem liczby wystawców – blisko 370 firm zaprezentowało swoją ofertę.



Wśród wystawców byli zarówno weterani rozpoznawalni na rodzimym rynku produktów „bio”, jak i debiutujący przedsiębiorcy. Zdecydowana większość wystawców prezentowała produkty z certyfikatem ekologicznym oraz produkty naturalne, niskoprzetworzone. W ofercie targowej  przybyło także produktów z segmentu vege, fit, superfoods czy ekologicznych linii produktów dla dzieci. Nowością były produkty ekologiczne gotowe do spożycia, czyli  propozycja dla osób żyjącym szybko, w dużym tempie. Wśród wystawców pojawili się również producenci nowoczesnego sprzętu AGD m.in.: wolnoobrotowych wyciskarek do owoców i warzyw.

Nie zabrakło też zagranicznych producentów i przetwórców – z Ukrainy, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Czech, Litwy, Włoch, Grecji, Szwecji.

Oprócz wystawców targi odwiedziło blisko 12 tys. osób, w tym przedstawiciele kadry menedżerskiej ekobiznesu, osoby odpowiedzialne za zakupy w sieciach handlowych i sklepach wielkopowierzchniowych, właściciele sklepów, hurtownicy i dystrybutorzy żywności, a także  przedstawiciele ambasad i branży z krajów europejskich.

Jak co roku targom towarzyszył szereg spotkań branżowych – Akademia Biokurier, BIObiznes Forum. Wśród tematów wiodących pojawiły się zagadnienia związane z marketingiem wizualnym, franczyzą, zasadami znakowania produktów i certyfikacji, sprzedaży internetowej, korzystania z ekologicznych produktów w restauracji czy bycia świadomym ekorestauratorem.  

W piątek 7 października odbyło się, już po raz trzeci, Forum EKObranży, organizowane wspólnie z wydawcą magazynu EKODOSTAWCY, podczas którego poruszane zostały kluczowe tematy dla sektora EKO. Tegoroczna edycja okazał się rekordowa, udział w forum wzięło pond 130 menadżerów. Tegoroczne Forum poświęcone było przede wszystkim globalnym i lokalnym czynnikom rozwoju rynku produktów ekologicznych, a także zmianom w obszarze ich dystrybucji. Eksperci pierwszego panelu dyskusyjnego: Sławomir Chłoń, prezes OFZ S.A., Zbigniew Kozłowski, wiceprezes zarządu Symbio Polska S.A. oraz Michał Kapica, prezes Smaku Natury dyskutowali m.in. o tym czy sklepy sieci handlowych stanowią liczącą się konkurencję dla delikatesów specjalistycznych. Druga część Forum poświęcona została skutecznemu marketingowi ekoproduktów. Łukasz Walczak, członek zarządu Look Food Sp. z o.o., Agata Szczepaniak, menedżerka targów NATURA FOOD oraz Alicja Kulbicka, wydawca magazynu EKOdostawcy rozmawiali m.in. o tym, jaką rolę w handlu żywnością w jakości BIO mogą odegrać emocje.
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj
Pasaż zakupowy