Superzyski z superżywności

By Zielnik88 (Own work) [CC BY-SA 4.0], via Wikimedia Commons By Zielnik88 (Own work) [CC BY-SA 4.0], via Wikimedia Commons

Moda na superfoods przywędrowała do Polski z krajów Europy Zachodniej. Od ok. 5 lat segment tzw. superżywności rozwija się bardzo dynamicznie, ale najlepsze lata a jeszcze przed sobą.



Do segmentu superżywności zaliczają się wszystkie te produkty, które mają udowodnione korzystne działanie na organizm i odznaczają się ponadprzeciętnymi walorami odżywczymi i zdrowotnymi.

Obecnie globalna wartość sprzedaży superfoods może wynosić nawet 130 mld dolarów i w najbliższych latach na pewno wzrośnie, ponieważ nieustannie zwiększa się liczba świadomych konsumentów, którym zależy na dobrze zbilansowanej diecie  – podaje firma badawcza Global Industry Analysts.

W Polsce superfoods można dostać głównie w sklepach z ekologicznymi produktami. Ich sprzedaż wzrasta systematycznie, a największym powodzeniem cieszą się jagody acai, chlorella, sproszkowane owoce camu camu czy ziarna kakaowca. Oferta superżywności jest obecnie bardzo bogata i nieustannie się poszerza, co przy coraz większej podaży producentów i dystrybutorów staje się elementem budowania przewagi konkurencyjnej – mówi Kamila Kuryło, sprzedawczyni w stargardzkim sklepie Zdrowie i Uroda.

– Sądzę, że potencjał tkwiący w tym segmencie handlu jest nieograniczony, dlatego w najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnego wysypu innowacji i produktowych nowości, np. suplementów na bazie grzybów czy alg, które można już spotkać w krajach Europy Zachodniej. Sytuacja na rynku w przyszłości na pewno się wyklaruje. Spośród ok. 40 graczy pozostaną firmy oferujące szeroką gamę superfoods w jakości BIO, a także konkurencyjnych cenach – prognozuje.
polskaekologia.org
ekodostawcy.pl
www.naturafood.pl
wykop.pltwitter.plfacebook.pl
Oceń: Drukuj
Pasaż zakupowy